Diederique in Guatemala

Raften

Hey hallo allemaal,

Donderdag ging ik maar eens even met Linda en Lindsey (een meisje dat ik in de bus naar San José heb ontmoet, die Engels studeerd) een drankje doen in Charlie's ) de plaatselijke uitgaanstent. En we hadden het niet beter kunnen treffen, want we hadden afgesproken om 20 uur en van 20 uur tot 21.30 waren cocktails (keuze uit vier verschillende) voor de dames gratis. Dus dat was een mooi goedkoop avondje uit! En 5 minuten voor half tien kwam de serveerster nog een keer langs of je nog wilde profiteren van de laatste ronde, hoe klantvriendelijk.

Gisteren echter geen geld uitgespaard want toen ben ik met Toos, Teske en Robert (Charlotte kon niet mee want die was ziek) gaan raften in Turrialba! Super vet, wat een kick en in een prachtige omgeving!!! De wilde stukken waren natuurlijk het mooist, want dan werd het spannend! Toos werd regelmatig in de boot gelanceerd en Robert wist mooi op Toos en mij te landen.

We hadden wel de coolste boot, want wij gingen meestal voorop in de stoet van 7 boten! Waardoor je niet wist wat je kon verwachten. Daarnaast hadden we ook de slechtste boot, want op een gegeven moment zat er een best gat in, maar die werd heel professioneel met een kauwgompje gedicht, stukje rubber erover, aansnoer touw eromheen en klaar in Kees. Hij heeft het de rest van de rit gehouden.

Onderweg een stop gehouden voor een kleine hike naar bij een prachtige waterval en vervolgens iets verderop heerlijk geluncht, het mooie was dat de gidsen, dus de mannen in dit geval, het eten bereidde. Wat wil een vrouw nog meer! Ze wisten wel hoe het moest want het was heerlijk.

Onze gids gaf aan dat we het goed deden, bij de moeilijke stukken. We hadden dan ook verder twee sportieve Canadezen in onze boot, dus dat scheelde ook.

Aan het eind wilde onze gids de boot nog even laten kapseizen, ik zag de bui al hangen toen hij onze slippers vroeg. Dit is echter niet gelukt, blijkbaar was onze balans erg goed, ondanks dat we met zijn allen naar een kant gingen in de bocht en de Canadezen hun best deden om hem om te laten slaan! Wel viel het grootste gedeelte erin, maar ik zat nog netjes in de boot.

´s Avonds gegeten bij de Chinees, maar deze red het toch niet bij de Nederlandse Chinees! Maar desalniettemin is het toch altijd heerlijk om een loempia te eten!

Tot zover! Ik ga zo weer even met de ticas voetballen en dan vanavond lekker chillen en dan gaan we morgen weer aan de bak. De presentatie in Guanacaste Santa Cruz is uitgesteld naar aankomend weekend! Ben benieuwd hoe we het ervanaf brengen in het Spaans!

Hasta luego!

Besos,

Diederique

P.s. hoop er binnenkort nog wat foto´s op te kunnen zetten van het raften, maar heb ze nu nog niet!

Reacties

Reacties

Marrit en Harry

Haai Diet,

Ik heb je pakketje weer ontvangen, en ik vond t een heel mooi kleedje! mooie kleuren ook! Of is het een sjaaltje want daar leek het ook op! Nog een paar weekjes en dan ben je weer terug!

Groetjes van Marrit en Harry

Riki

Nou weer een spannend avontuur zeg!

Jiska

Hey hey Diede,
Een mooi avontuur! Ben benieuwd naar de foto's! Hoeveel weekjes nog werken voor je vakantie? 4?
Groetjes Jiska

Erik (buurman uut Zwolle)

Allereerst een bedankje, voor de mooie kaart uit Midden-America, een verrassing!
Je zit niet stil daarzoot, dat lees ik wel. Maar je een beetje kennende is dat ook niks voor jouw.
Ik wens je nog veel plezier!
houdoe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!