Diederique in Guatemala

El Placer del movimiento

Hola amigos y familia,

Van de week was het zo mooi met het circus, een jongen die normaal gesproken stoïcijns voor zich uitstaart, totaal geen uitdrukking: lachte nagenoeg de hele tijd bij het uitoefenen van de circusactiviteiten! Hoe geweldig, daar doe ik het voor!
En van de week hadden we voor het eerst met de kinderen equinoterapia (oftewel paardentherapie). Ook super mooi om te zien hoe sommige kinderen zich helemaal overgeven aan het paard. Een jongentje met Down Syndroom ging vrijwel meteen liggen toen hij op het paard werd gezet. Alsof het een grote teddybeer was. Pracht dier was het ook hoe geduldig hij met de kinderen was en alles toeliet en heel gewillig meeliep (zie foto's).

Daarnaast nog meer goed nieuws een organisatie (weet niet hoe deze heet) wil het cement van het veldje bij Paipad vernieuwen. Zodat wij alleen de lijnen en de kleuren op het veldje hoeven te verven! Daarnaast de afgelopen drie weken veel schoongemaakt op het veldje, op de tribune is veel mos zich gaan nestelen en het veldje lag vol met zand en andere dingen, voor slijtage en andere oorzaken. Gelukkig geeft het vele schoonmaken wel een mooi resultaat en is het verschil duidelijk zichtbaar.

Gisteren ook een erg leuke dag gehad bij de hydrotherapie, nieuwe kinderen die genoten van het water! Het was heerlijk zonnig en de watertemperatuur was erg aangenaam, daardoor dad ik er ook geen probleem mee om ruim 2 uur achterelkaar in het water te blijven. Veel lol gemaakt met de kinderen en daarnaast was een van de meest spastische kinderen die ik ooit gezien heb, heel mooi ontspannen. Zoveel ontspanning in zijn spieren had ik nog niet meegemaakt. Daarnaast had hij de grootste lol met Linda nat maken en ik natuurlijk ook.

Verder gaat het zo zij gangentje, afgelopen weekend naar San Jose geweest en daar samen met Toos de reis globaal uitgestippeld voor juli, dan ga ik samen met haar op pad!

Daarnaast had mijn broer Fabian een werkuitje dat bestond uit een voetbalwedstrijd spelen in het Saprissa stadion (Ajax van hier), dus dat ook nog even bekeken! Naar de bios geweest en daarnaast souveniers gekocht en heerlijk genoten van het weekend!

Vanavond gaan we naar mijn opa en oma hier in Tuiz en dan als we nog energie hebben, nog even de stad in!

Nou hasta luego fijn weekend alvast en tot mails!

Veel liefs,

Diederique

P.s. de titel betekend: het plezier van het bewegen! En nogmaals bedankt voor alle leuke reacties!

Aly

Wat een super gevoel geeft dat he die reactie van dat kindje op het paard. Daar doe je het voor. Ga zo door en tot de volgende ronde
Groetjes Aly

Jiska

Hey diede,

Fijn om eindelijk ;) wat over je werkzaamheden te lezen! Dus het werk begint nu je de vakantie voorbereid :)
Geniet nog lekker van alles daar en vooral je werk!
Eenmaal hier krijg je er veel minder voor terug!

Liefs Jiska

Wilma

The joy of movement hè?! Altijd mooi om te zien als een kind meegaat in de activiteit! Ik kan me het helemaal voorstellen!

senora Paola

Ola Nicky Didy,
Wat een mooie momenten beschrijf je ons. Si, ik kan mij het helemaal voorstellen wat een kick dat geeft om een kind te zien ontspannen en zich aan iets over te geven.
Vandaag lekker gewerkt het was een bueno dag met muchos sol!
5 juni gaan we aan team building doen ben benieuwd heb er zin in. o.k. Hasta luego en adios vanuit een pracht dag in Zwolle. Adios paula

Eildert

Eej, wederom leuk over je avonturen en bezigheden te lezen! Jaja, die teambuilding waar senora Paola het over heeft, dat wordt nog wat...gaan vast een vlot bouwen of zoiets...men doet er heel geheimzinnig over in ieder geval. Paintballen zal het wel niet worden, helaas. Nou ja, dr piept n client op. Zal die kant ns op. Groetjes uit Zwolle Zuid!

kaa

Amiga,

Que un cuento muy bonito! Mucho gracias delante de mapa (haha geen idee, hoe je t schrijft) hablamos pronto sobre MSN.

Beso grande!