Diederique in Guatemala

Een dagje Turrialba!

Hey hallo allemaal,

Vandaag zal ik een gewoon dagje beschrijven in Turrialba, en wel die van vandaag! Vanochtend om 5.50 uur opgestaan (ja dat is vroeg), koud water in mijn gezicht gegooid, om een beetje wakker te worden! Oh ja het eerst wat ik vandaag zag was een klein salamandertje op mijn kamer (heerlijk die tropisch toestanden, al zijn de muggen wat minder (pica, pica, jeuk, jeuk)), dus maakte eerlijkgezegd eerst een foto voordat ik het water in mijn gezicht gooide! Daarna genoten van een heerlijk ontbijt die mijn moeder had klaargemaakt: ik kreeg twee tosti´s waarvan ik er 3/4 opkreeg.

Daarna met lunchpakket vertrokken naar school, ongeveer 25 minuten lopen. Halverwege onmoet ik Linda en lopen we samen verder! Op school begroeten we iedereen die we tegenkomen en hebben we een korte small talk met onze begeleider Oscar. Daarna affiches geknipt voor de fietstocht die 10 mei plaatsvindt, en die wordt georganiseerd door onze school met medewerking van mijn vader en zijn fietswinkel. Daarna een kort gymlesje met Julio de gymleraar, leuke leraar enthousiast, actief en leuk met de kinderen! Vervolgens was er vandaag een viering op school voorafgaande aan Semana Santa (pasen). Hierbij werd vool gezongen en gebeden. En ik en Linda konden ons spaans oefenen door de liedjes proberen te vertalen.

Daarna hebben we de tuin aangeharkt van de school voor het fysiotherapie lokaal, omdat daar veel dode bladeren laggen, en hier ook fysiotherapie wordt gegeven. Er staan balansoefenmaterialen en daarnaast hebben we er speel en oefenmaterialen neergezet, die waren weggehaald voor de regenperiode.

Vervolgens was het lunchtijd en ben ik samen met Linda naar haar huis gegaan om daar mijn lunch op te eten. Onderweg nog even gedag gezegd tegen mijn vader en zus, aangezien we langs de fietswinkel lopen, op de weg van en naar school.

Bij Linda thuis de moeder van Luis (Linda´s Costaricaanse broertje) ontmoet, leuke en spontane vrouw! Na de lunch kaartje op de post gedaan voor degene die op 3 maart jarig is (kan dit wel zeggen aangezien ik het naar het verkeerde adres heb gestuurd en ze komende week weer verder verhuisd). Nu zit ik in het internet cafe, om mailtjes te lezen, te sturen, jullie op de hoogte te houden! Om drie uur hebben we vergadering met Oscar in het park, hoe relaxed! Vervolgens ga ik naar de fietsenwinkel, om mijn mountainbike verder te bestellen, zodat ik binnenkort door Turrialba en de rest van Costa Rica kan fietsen!

Daarna gaan we voor het eerst fitnessen in een fitnesszaal vlak bij mijn huis, even goed aan de bak!! En daarna ga ik lekker thuis eten, want dan heb ik vast honger! Vervolgens een beetje relaxen thuis en dan is het al weer bedtijd!

Gisteren was mijn zus Raque jarig, ze is 18 geworden! Dus mijn eerste stukje Costa Ricaanse taart gehad, was lekker (maar Pap jouw appeltaart is lekkerder) dit was ook een soort slagroomtaart by the way! Heb er een foto van, maar heb ze nu niet bij me! Ik heb wel een foto van Linda met haar nieuwe fiets en mijn moeder erop! Het is hier traditie om op de verjaardag van iemand het aantal jaar in eieren op iemands hoofd kapot te drukken, maar Raque is hier niet zo´n voorstander van dus dat is niet gebeurd! Ik moet het vast wel ondergaan als ik jarig ben, ben benieuwd!!

Dat was het weer heb nog tien minuten en dan begint de vergadering! Het is hier zonnig en 30 graden!!

Heel veel liefs,

Diederique

Reacties

Reacties

Milou

Hey Didi,
Altijd weer leuk om een mailtje te krijgen waarin staat dat je een nieuw verhaal hebt.
Leukleuk hoor! Klinkt allemaal weer leuk en mooi. Volgens mij ben je al best goed ingeburgerd daar;)
Nah hier gaat alles zn gangetje wel.

Kusje Milou

Alex

Heee diede!!

Wat een verhalen allemaal!! Mooi om te horen wat je allemaal mee maakt!! Geniet er maar lekker van!!

Groetjes

nicole

heey didi!!
begreep je mn spaanse berichtje? ontzettend leuk om al je verhalen te lezen! je maakt behoorlijk wat mee! geniet ervan! beso Nicole

Marrit

Haai diet,
Je foto's zien er supermooi uit. Die stranden enzo... echt een plaatje!
Hier gaat alles z'n gangetje, snertweer natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds terug denk aan mijn vakantie in de wintersportgebied, jammer dat je niet mee kon! Maar Costa-Rica is natuurlijk ook erg leuk.

Veel plezier,

Groetjes Marrit

Anneke

Het lijkt wel 1 grote vakantie!!!!! Leuk al je verhalen en ben jaloers vanwege het mooie weer. Op het project in Zwolle gaat een heuse virus rond en de helft van de clienten en het personeel is ziek. Krijg je van het snertweer hier! Groetjes

Riki

bij reis mee waren ze de hele dag bezig iets te veranderen, zodat ik niet bij je verhaal kon komen, maar nu is het dan toch gelukt en heb ik weer mee kunnen genieten

xxx-jes

kaa

didi!

Ik stuur je snel een mailtje... Maar heb het druk druk! hasta pronto mi amiga!

beso

Jiska

Hey Diedi,
Hoop dat ik mijn bericht nu wel kan plaatsen. Afgelopen week lukte het niet. Nadat ik het geprobeert heb, lagen alle "reismee" sites eraf...oeps...haha.
Vroeg me af of je daar ook een beetje goed kan stappen? Hebben ze daar ook luxe clubs? Je weet wel...van die clubs waar jij je top-dance-acts kan vertonen?
Liefs Jiska

Jannette

Hoi Diede,

Paar hints voor je van iemand die ook in Costa Rica is geweest.
strand Samaro, Arenal werkende vulkaan, Coco Vado natuurpark, Tortuguero park schildpadden die eieren leggen in de periode van april tot augustus. xxxxkusjes Jannette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!