Diederique in Guatemala

Guacalillo in de buurt van Tarcoles

Hey hallo,

Alweer een bericht vanuit San Jose!!! Ik heb namelijk weer mooie verhalen! Eerst nog even een kleine opheldering: Ik heb in mijn vorige verhaal misschien de indruk gewekt dat ik hier vooral vieze dingen te eten krijg, maar over het algemeen is het goed te eten of zelfs heerlijk!

De sportdag afgelopen zaterdag was geslaagd (50 kinderen totaal), leuk om de spelletjes tedoen met de kinderen en te zien hoe ze plezier hadden (zie foto)! Mijn broertje Josue en mijn moeder deden ook mee. En aan het eind kwam mijn vader ze ophalen.

Afgelopen weekend had ik het geluk dat mijn gastfamilie naar het strand ging!!! Ze hebben speciaal op mij gewacht, totdat de sportdag was afgelopen.Onderwegdemijn plaatselijke oma opgehaald die iets buiten Costa Rica woont!Dus samen met oma, mijn ouders en Josue opweg naar het strand.

Meteen naSan Jose wordt de omgeving al mooier, groener en wat ruimtelijker. Eerst een megasnelweg die richting het vliegveld gaat. Vliegveld ligt vlak aan de weg.Buiten San Jose zie je de kleurrijke planten en bomen en vooralook veel bergen met veel groen. De weg naarhet strand is heeft veel bochten en gaat van hoog naar laag.

Onderweg komen de grote reclameborden met kleurrijke stranden je tegemoet! Vamos a la playa!

Het laatste stuk alleen maar slechte weg en mijn vader wist blijkbaar niet precies waar we heen moesten, wereden dus al zoekend en op de bergtoppen (lager geen bereik) belde hij evenmet de vrienden dieal in het huisje zaten. En toen het strand! De zonstond al laag. Toen we even stopten ik meteen het strand opgerend, nogal zwart zand (in dit gebied). Een paar kleine golven. Maar heerlijk die zeelucht alleen al.

Vervelgens was het huisje nog een stukje verder. Aan het begin of einde van de rivier Tarcoles. Rio de Tarcoles. Rivier is een drukbezochte plek voor touristen om onder andere krokodillen te bekijken. Achter het huis zit een soort kinderboerderij. Met konijnen, hertjes, geiten, paarden, fazanten, papagaai-achtige vogels, een vreemdbeest (spaanse naam hebben ze wel gezegc, geen idee) en jaja een krokodilletje van25cm, paar schildpadden en natuurlijk zoals bij de meeste huizen een paar honden!

Vet relaxed, ook twee hangmatten en een zwembad. Waar al een paar vrienden inlagen. De mensen waren hele goedevrienden van mijn familie (bijna familie). Een ervan sloeg bijna stijl achterover toen die mij zag (WOW!) zei die.

Die avond nog even gegeten en een wandeling door de tuin gemaakt! Genotenm van de hangmat en de heldere sterren.Ik sliep samen met oma in een kamer! En weet je wat oma deed: snurken en niet zo´n beetje ook, whaha! Dus niet zo heel goedgeslapen. Maar de ochtend goed begonnen met een duik in het zwembad! Mijn broertje beetje leren zwemmen. En mijn moeder de schoolslag geleerd, ze kan alleen zwemmen op zijn hondjes.

Daarna samen met allemaal mannen zouden we gaan vissen. Een paar huizen verderopgingen we het terein op en daarachter de boesboes in. Na200m was er een sloot en daar konden we blijkbaar niet echt verder dus we gingen niet verder. Een stukje terug klom mijn vader in een palmboom en heeft daarkokosnoten uit gehaald en vervolgs een tweedeboom, wat ons 24 kokosnoten opleverde. Dus ´s middagshadden we kokosnoten sap (echt net water) en cocos, heerlijk! Verder limoens, mango´s en en nog twee vruchten geplukt. (zie foto waar ik cokosmelk drink)

´s Middags nog gevoetbalt en gezwommen. Daarna zouden we een boottocht maken over de rivier, maar dat ging jammer genoeg niet door omdat het weer omsloeg, veel wind en regen.

Wel echt genoten van het uitzicht over de rivier en de bergen zou foto toevoegen als ik nog tijd heb. En veel verschillende vogels!

Daarna ging ik even pitten op de bank, wilde in de hangmat, maar ging natuurlijk regenen. Denk ik laat ik maar weerwakker worden, hebben ze in de tussentijd alles opgeruimd, oeps! Dus ik heb niet echt mijn steentje bijgedragen! Alleen mijn eigen spullen in gepakt die hadden ze netjes laten liggen. Ze vroegen mij vooral of ik het daar leuk vond en of ik het in Costa Rica leuk vond.

Vervolgens de reis terug! dikke rijen autos aangezien er blijkbaar nogal veel mensen naar het strand trekken in het weekend! Wel gezellig de reis terug veel gekletst en geouwehoerd met mijn vader. Mijn moeder en broertje sliepen aan het eind vooral!

Prachtig om San Jose in het donker te zien, al die lichtjes en de bergen. Op sommige plekken is het eerder regeldan uitzonderen, dat de langzame autooslinks blijven rijden en alle snelle dus rechts inhalen! En de hoofdregel is rechtdoor heeft vooral, rechts en links moet maar zien.

Onderweg een gegrild haantje gehaald, herlijk net als in Nederland! Daarna lekker gaan slapen! Als grapje maakte ze dat oma weer bij mij sliep, maar die sliep bij Fabian, mijn oudere broertje (18). ´s Nachts is mijn moeder nog met oma naar het ziekenhuis geweest, weet niet precies waarom, nu is het wel weer goed, ze voelde zich redelijk.

Vandaag met zijn allen weer bijde heerlijke broodjes zaak in de stad geluncht en nu in hetinternet cafe! Nou tot mails en weblogs en groeten vanuit San Jose!

Besos (kusjes),

Diederique

Reacties

Reacties

Milou

Net gereageerd op je ene verhaal, en nu al weer een nieuwe.
Nah sprak je net op msn, en zei al: dat klinkt goed hoor! Lekker in een huisje bij t strand, jaloersheid:)
Geniet er maar mooi van, maar vergeet niet af en toe ook te werken he;)

Besos terug!

Alex

Zozo..die verhalen klinken niet verkeerd!! Geniet er maar lekker van!!
Succes en lekker blijven schrijven!!

Nicole

hola didi,
que bueno que tu esta haciendo alla!! Las fotos mirar como aqui! muy bonita! Estoy muy feliz tu tiene un bueno tiempo alla con una bueno familia!! buena suerta con todo alla y mucho diversion!! Espero tu entiende todo, si no, yo excribe el proximo vez en Hollandes! Grande Beso david y nicole

Mir

Echt wat klinkt alles HEERLIJK! Zo lekker van alles aan het doen en zo gaaafff dat je even een andere familie hebt! WAAUUWW!!

Te gek!
Kuss

Marrit

Haai diet,

dat klinkt goed allemaal! Hier in Nederland is het koud. Ik heb al wel mijn ontwikkelingspsychotentamen gehaald met een 6! Ik weet niet of ik dit al verteld had, en anders val ik natuurlijk zoals gewoonlijk in de herhaling ;) Ik heb even je site doorgestuurd naar Harry, die wilde em ook graag bekijken. Ik ga zo even je foto's bekijken. Vandaag hard geleerd voor Geschiedenis, en nu had ik geen zin meer en ik moest nog op de computer dus ik ben even naar Windesheim gefietst. Marijke die heeft internet geregeld met een onderbuurmeisje en je kan dat dan overnemen en dan hoef je maar 4 of 5 euro in de maand te betalen! Heeft ze dat toch maar even goed geregeld! Verder gaat alles goed, ik heb erg zin in de wintersport die eraan komt en na al dat leren heb ik dat wel verdiend. Nog heel veel plezier en maak maar mooie foto's van de omgeving en je project, dan heb ik wat te doen als ik geen zin meer heb om te leren ;)

xxx Marrit

Albert Samson

Dag meissie,

Hoe is het met je.
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
Vermaak je je een beetje daar?
Het ziet er in ieder geval allemaal schitterend uit.

Ik word waarschijnlijk opgenomen in Beatrixoord in Haren (bij Groningen).
Afdeling pijnpolie. Ze gaan kijken of ze de pijn nog een beetje kunnen bestrijden. Waarschijnlijk met een morfinepomp. Ik laat nog wel weer ff wat van me horen.

Veel liefs Albert

Jiska

Hey roommate,
Ben blij voor je dat het eten reuze mee valt, maar zoals je weet leer je dingen vanzelf te waarderen (pasta, indjerra). Verschrikkelijk om je mooie verhalen te lezen! Wat doe ik hier nog? Ga zo maar eens even op internet naar een leuk project in het buitenland zoeken! En anders toch mijn zomervakantie richting jou boeken:)
Geniet lekker daar!!!
Liefs je Ethiopië-moatie

willem

Haa,

jij bent ook lkkr van het schrijven he zoals ik je ken, nou ik heb er ook al 2 op mn naar staan! Bijzondre he?!

Geniet, groetjes wilma

Wilfred en Saskia

Hoi lieve Diede,

Fijn om te horen dat je je weer vermaakt! Knap hoor, hoe jij je zo makkelijk aanpast in een vreemd land! En ja, dat eten, dat gegrilde haantje heeft ook alweer veel goedgemaakt!

Veel plezier in je volgende avontuur! We hopen snel weer een verhaal van je te horen!

Groetjes en een dikke kus van ons

Eit

Ben weer helemaal up to date, vette avonturen! Costa Rica zal met dat nevelwoud wel meer soorten kikkers herbergen, maar Nederland blijft toch een kikkerlandje, met nadruk op koud!

Jiska

Diedi!!!!
GEFELICITEERD!!!
Genietvan je tweede verjaardag in de zon boven de 30 graden :)
XXX

Liefs Jiska

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!