Diederique in Guatemala

Holanda

Buenos dias,

Allereerst bedankt voor al jullie reacties, erg leuk om te lezen en te krijgen!Ik heb van mijn Costaricaanse broertje al nieuwe namen gekregen. Hij noemt me Holanda, omdat hij Diederique te moeilijk vindt. En laatst noemde die me NickyNicky, dus Didi is ook nog wat lastig, haha! Ohh hij is trouwens drie had begrepen dat hij 4 was.

De Spaanse lessen zijn erg handig, ikkan me al een stuk beter verstaanbaar maken, dandeeerste dag! Kreeg gisteren zelfs compliment van mijn schoonzus dat ikgoed Spaans sprak! Ook mijn vader en moeder helpen goed mee om mij Spaans te leren! Mijn vader vindt het Nederlands ook erg interessant. Gellukig kunnen zij het Nederlands niet zo goed uitspreken, dan vallen die verkeerde uitspraken van mij niet zo op! Mijn vaderzei ietsin de trant van´blij´, inplaats van ´wij´.

Gister middag hebben we gebasketbald samen met drie lokale vrijwilligers van ISOP en een paar locales. Goede manier van inburgeren. Als ik zo vrij mag zijn om dit te zeggen: de locals waren nou niet bepaald goed, het passen was in het wilde weg en de controle ook niet optimaal! Dus al die LO-docenten komen goed van pas! Het sportonderwijs is hier niet zo als bij ons.

Mijn vader en broetje gaan dit weekend naar het strand, heerlijk! Ik mocht ook mee, maar wij hebben hier morgen sportdag. Carrera de saco ga ik geven als ik het zo goed zeg; zaklopen.

Mijn broertje geeft me automatisch les, zo dacht ik gisteren dat hij mij een snoepje gaf, dus ik gracias! Maar hij wilde dus dat ik hem open zal maakte voor hem!

Mijn broertje van 18 heb ik gisteren een paar unox-handschoenen gegeven, aangezienhij net als mijn andere broertje ´s avonds al handschoenen aan had.

De Nederlandse kalender vinden ze ook er interessant, vooral over de grote kazen verbazen ze zich nogal!

Oh ik had natuurlijk weer een paar mooie acties. Zo aten we eergisteren met zijn allen bij Guisselle de moeder van Robert en ook de plaatselijke coordinatrice van ISOP. Ze hadden traditionele salade gemaakt, tomaat, limoen en nog wat groene kruidenblaadje. Dus ik denk lekker, ziet er goed uit. Schept die vader voor me op, nog een beetje, ja. Vervolgens neem ik een hap: Niet te eten! Ik heb aardig wat happen weg gewerkt al zeg ik het zelf, maar toen was nog mijn halve bord vol. Gelukkig was Steffie zo aardig om dat voor mij op te eten.

Het leuke is, ik vertel vervolgens aan mijmoeder dat ik die salade heb gehad, niet erbij zeggend dat ik het niet lekker vond. Dus wat eten we de volgende dag.... die salade!Gelukkig los erbij.

Vandaag had ik weer zo´n actie. Mijn vader vroeg of ik pindakaas lekker vond ik: ja.Op het aarrecht lag onder een stukplastic eenblok kaas, dus het water loopt mij al in de mond denkend aaneen stukHollandse kaas! Of ikkaas lekker vond:si muchas (ja heel erg). Ik krijg vervolgens natuurlijk een dik plak kaas bij de punto (rijst met bonen). Het was witte kaas leek beetje op kwart. En dat was, zoals valt te voorspellen, niet bepaald lekker. Maar ik heb het lief naar binnen gewerkt en een beetje extrapindakaas gegeten.

Gisteren heb ik ontdekt dat de tv hier ook handig is om Spaans te leren, deseries zijn op sommige zenders engels en Spaans ondertiteld, ideaal. Ze hebbenveel dezelfde series als hier! Ook Grey´s Anatomy,:)!

Nou zijn jullie weer aardig op de hoogte! Ik hoop dat jullie een beetje hebben meegenoten, ik zal even foto´s toevoegen van mijn moeder en ik, mijn broertje en een foto van de stad San Jose!

Heel veel liefs,

Diederique

P.s

Jannette vlinderstokken zijn drie stokken, waarvan er een aan de uiteinden van die sliertjes/lintjes heeft en daarmee kun je longleren, de stok opgooien/ ronddraaienenzo.

Marrit succes met je toetsen, de aanhouder wint!

Wilm mooi dat je benefiet zo geslaagd was!

Reacties

Reacties

Dorien

Hee Diede!

Haha, kon je meteen je circusmuziek gebruiken met die vlinderstokken :P
Wat super leuk om dit allemaal van je te lezen. Vet gaaf dat je zoveel Spaanse les krijgt! Volgens mij spreek jij het echt goed als je weer terug bent, tof!

En ik zie het al voor me, jij dingen eten die je niet lekker vindt, hihi.

Nou meis, geniet van de komende tijd, succes met wennen en ben blij dat je zo enthousiast klinkt. Had niet anders verwacht, maar is toch wel goed om te merken! Tot een volgend verhaal!

Liefs, Door

Samanthi

heey meissie

whaha wat een verhalen alweer...ik zie je het ook zo al eten..hihi..maar blij te lezen dat het gezin waar je in woont leuk is en dat je het naar je zin hebt...

vind het leuk de verhalen te lezen..zo lijkt het nog niet zo ver weg...

nou ben benieuwd naar je nieuwe verhalen...


liefs Sam

Aly

Ha Diederique
Wat ben je heerlijk actief om ons te laten mee genieten van je aanwezigheid daar Het klinkt allemaal goed hoe jij je daar bezighoud en je leert daar wel de streek gebonden gerechten te eten Als je weer bij ons komt werken mogen wij dan ook proeven ?????????
Ik kijk weer uit naar het volgende bericht hoor
Grotjes Aly

Maaike

Heey!

Leuk om te lezen wat je allemaal doet daar! Veel plezier nog!

Groetjes uit New York!

MIr

MM mm klinkt lekker allemaal! Maar aan je verhalen te horen heb je het al echt naar je zin!
Wauuuww! Je kan gewoon spaanse Grey kijken, super leuk! En zijn het herhalingen? want je kent toch alles al uit je hoofd, dus leert het snel volgens mij!
GENIET DIDDL! Dikke kuss

Milou

Heeey Didi,

Wat schrijf je toch weer een mooi verhaal. Je kunt gewoon lezen dat je het naar je zin hebt!
Blijf ons verrassen met je mooie verhalen.

Kusje Milou

paula (fokus)

Ola,Didy Nicky Nicky,
Coma estas? Hier prima tussen de regen en sneeuw buien door, niet te vergeten m'n eigen buien, maar jouw verhalen en mooie fotos slepen mij door deze koude, hollandse winter.
Vandaag lekker gewerkt en daarna even naar de muziek tent heerlijk naar live muziek geluisterd. Adios,asta luiga of zoiets. is dat spaans? ben trots op je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!