Diederique in Guatemala

San Jose en gastfamilie!!

Hola amigos y familia,

Gisteravond ben ik veilig aangekomen in San Jose! De reis is goed verlopen! Ik Philadelphia hebben we overnacht in een motel en daardoor hebben we de jet-lag ook min of meer weten te voorkomen, heerlijk geslapen!

In San Jose werden we goed onthaald door onder andere Anouk en Steffie die al drie maanden stage lopen in Costa Rica! Met een busje werden we naar onze gastfamilie gebracht! Ik werd heel hartelijk ontvangen door mijn familie! Bestaande uit een moeder en een vader en vier zoon, waarvan er nog twee thuis wonen. Een van 4 en een van 18 jaar. De stroopwafels vielen in de smaak.

De douche vanochtend was weliswaar koud, maar een heerlijke straal! Ik heb al een kijkje genomen bij het kleuterklasje van mijn ¨broertje¨ daar gingen ze heel schattig van die kleine dansjes doen op muziek!

Daarna werd ik weer opgehaald door Anouk en Steffie en zijn we met de hele groep naar San Jose (ciudad) gegaan! Al rondgekeken op een traditioneel marktje, heerlijk om al die leuke souveniertjes te bekijken! Ik was al weer druk bezig met het uitproberen van de vlinderstokken van een van de verkopers! Gemaakt van fietsbanden! Beetje jammer voor hem dat ik nog geen geld had!

Daarna het programma van de komende twee weken besproken! ´s Ochtends hebben we van 8 - 10 uur Spaanse les! Zaterdag hebben we sportdag!Daarnaast gaan we onder andereeen kijkje nemen bij de zwemlessen dieSteffie en Anouk geven en die de groepsleden voor San Jose ook gaan geven!

Het tweede weekend dat we hier zijn, maken we een uitstapje naar: Joya (weet niet precies hoe je het schrijft).

Het is hier wel warm, zeker in verhouding met Nederland, maar het is nog niet echt warm, veel bewolking die de warmte van de zon tegen houdt! Als de zon af en toe doorbreekt is het wel erg warm!

Hiervoor heerlijk geluncht in de stad en nu zitten we dan in het internet cafe! Nu zijn jullie weer helemaal up-to-date! Hou je haaks daar in Nederland en jullie horen vast snel meer!

Heel veel liefs,

Diederique

Reacties

Reacties

Riki

Ha, die diederique! Wat leuk zo snel al een bericht. Ik doe net mijn mail open en jij vliegt binnen. Hoop dat al die zonen niet te aantrekkelijk zijn.
Veel plezier en doe rustig aan!
Liefs en xxx-jes, je mama.

Milou

Hey Didi,

Fijn om te lezen dat alles goed is verlopen. Fijn dat je ook een leuk gastgezin hebt.
Ik hoop dat je een mooie tijd hebt daar en veel van je mooie verhalen ons laat lezen en op die manier meebeleven.

Kusje Milou

Wilfred

Ha Diede,

Klinkt allemaal heel relaxed, voorlopig nog niet hard werken begrijp ik, veel plezier dus de komende weken.
Laat die Costaricaantjes maar eens zien wat er allemaal nog meer kan met zo'n Twentenaar in de buurt.

Groetjes Wilfred

Saskia

Hoi Diede!

Wat leuk en goed om te horen, dat je eerste daagjes helemaal goed verlopen zijn. Je bent alweer actief op stap en het land aan het verkennen en het kan dan ook niet anders, dan helemaal goed gaan! Geniet ervan!

Groetjes Saskia

karin

Didi,

je maakt me alweer jaloers met je eerste verhaal. Klinkt gelijk al super.. en dat te weten dat je nog 6 maanden daar bent!Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ben benieuwd naar al je avonturen.

liefs ka

karin

ps: la proxima noticia de mi parte es en Espagnol;) Hasta Pronto, y un beso para ti

Eit

hee Didi,

Tof dat je een voorspoedige reis hebt gehad en leuk om over je eerste locale indrukken te lezen! ben benieuwd naar alle avonturen die je gaat beleven!

Sandra

Hey Didi, Fijn dat je helemaal goed bent aangekomen en dat je eerste indruk goed was.
Mat en ik wensen je heeeeeeeel veel plezier daar!

Liefs van San.

Mir

Klinkt goed, had verwacht dat je gebroken aan zou komen! Maar volgens mij was je aardig FIT!
Klinkt goed!
Succes met je spaanse les...
Dikke kusss
ps. we hadden een super afscheidsfeestje/concert van Wilma. Jammer dat jij er NET niet meer bij kon zijn.

Christa

Hey Didi,
Wat fijn van je warme ontvangst daar!
Wel vroeg hoor, die spaanse les :(
Heel veel plezier en succes.
Liefs Christa

Wil

Ey, gelukkig je bent goed aangekomen! Je avontuur is begonnen! Leuk om direct in het leven van je family mee te draaien!

Wbt het weer, hier schijn het zonnetje ook door de wolken, maar echt warm wil het nog niet worden ;-)

Verder hier alles onder controle, echt een super feestje gehad zaterdag, met natuurlijk de suprise in t paard! Ja, helemaal top was t!

Liefs Wilma

aly

Hoi Diederique
Fijn dat je een goede reis hebt gehad en zo te lezen is je tijdelijke home ook oke
Ben benieuwd naar het vervolg van je verblijf daar
maar de eerste indrukken zien er heel goed uit
groetjes Aly

Marrit

haai Diet!

leuk om al een verhaaltje van je te lezen! Alleen wel een beetje irritant dat je overal een uitroepteken achter zet haha! Marijke is ook al helemaal geinstaleerd in je kamer, is wel leuk om te zien. Verder ben ik druk aan het leren, aangezien ik geen enkele tentamen heb gehaald... Volgende week maar hopen dat ik de herkansingen ga halen, en vooral van statistiek. Ik hoop dat je nog mooi weer krijgt en dat je een keertje lekker kan gaan golfsurfen. Ik heb al eigen skischoenen gekocht, of had ik dat al verteld? Hele mooie witte, en dan kijk ik of ze ook in de ski's van hedwig passen. Nou ga ik er maar weer een eind aan breien, Trouwens nog obama daar op tv gezien? Ik ga maar eens ff checken of er nog een cijfer van mij op internet staat...
Heel veel plezier, en ook de groetjes van Harry,

xxx Marrit

jannette kremer

hoi lieve Diede,

Zo te lezen heb je het nu al naar je zin. Wat zijn trouwens vlinderstokken ?

kusjes Jannette

Femke (buuv)

Hey ex-buuv!

Leuk om van je te horen. Ben wel een beetje jaloers hoor, lijkt me heerlijk om daar te zijn! Fijn dat alle eerste indrukken goed zijn, dat is belangrijk. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

groetjes Femke

Anneke

Ola diederique.Leuk om zo op de hoogte te blijven van alles wat je in Costa Rica meemaakt!Heb je nog iets gehad aan je zwolse lessen? Zie dat je nu iedere ochtend spaanse les krijgt dus straks spreek je vast vloeiend spaans.kun je mij les gaan geven als je terug komt! Nou heel veel succes en ik blijf je volgen hoor. Groetjes

Marloes (van Fokus)

He Diederique,

Wat leuk om je eerste verhaal te lezen! Kijk al uit naar de volgenden..
Er leuk om zo een btje op de hoogte te blijven!!

Veel liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!